Bedrijfshistorie | storytelling


Bedrijfshistorie: Wat is het verhaal van uw bedrijf?

Een aankomend jubileum is een mooie gelegenheid om eens stil te staan bij waar u als bedrijf of organisatie voor staat. Wat was de reden van oprichting en welke visie lag daaraan ten grondslag? Hoe heeft het bedrijf zich in de loop der jaren ontwikkeld? Is de identiteit door de jaren heen behouden gebleven of gewijzigd? Wat maakt uw bedrijf onderscheidend? Welke visie heeft u voor de toekomst?

Verhalen verbinden

Waar bedrijfshistorie zich voornamelijk richt op de feiten uit de geschiedenis van de onderneming, gaat storytelling over het communiceren van het authentieke verhaal. De visie, missie of filosofie van de onderneming vertalen naar de menselijke maat; verhalen waar je je in kunt herkennen. Met als doel om mensen bij het bedrijf of de organisatie te betrekken, verbinden en inspireren. Te denken valt aan succesverhalen, maar ook aan persoonlijke verhalen van bestuursleden, medewerkers en klanten.

Onderzoek en interviews

Het authentieke verhaal van uw bedrijf of organisatie leg ik graag voor u vast in een boek, magazine of anderszins. Aangepast aan uw wensen. Met interviews en verhalen over de passie, visie, vakmanschap en historie van uw bedrijf. Indien gewenst kan ik ook uw archief induiken om de historie van uw bedrijf of organisatie te onderzoeken en in kaart te brengen.

Voor vragen of het maken van een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek kunt u contact met mij opnemen.

Portfolio: Weverij De Ploeg in BergeijkBejaardenoord Nieuw Beekvliet, Brabants Historisch Informatie Centrum (BHIC),Wbv Bergopwaarts